Adres korespondencyjny

Najnowsze Zdjęcia

Znajdź Nas Na FaceBook

Rajdy

XIV Rajd Ochrony Środowiska - Karkonosze - Strzecha Akademicka (Szlak)

Od węzła szlaków przy hotelu "Biały Jar" wychodzimy przekraczając Łomnicę i ścinając serpentyny szosy do Karpacza Górnego miejscami dość stromo wśród pensjonatowej zabudowy, dochodzimy do turystycznego centrum Karapcza Grn. poniżej świątyni Wang.

Przechodzimy do kościółka Wang, przekraczamy bramę wejściową do Karkonoskiego Parku Narodowego i lasem, lekko pod górę, wychodzimy na bezleśne spłaszczenie Rówienki (960 m). Na wprost widok na grupę skalną Pielgrzymy. Dalej drogą jezdną okrążając kopulastą Suszycę (1061 m) wychodzimy na wylesione lewe zbocze doliny Pląsawy. Przed nami panorama fragmentu Grzbietu Głównego - tzw. Srebrnego Upłazu, Śnieżki, a na przeciwległym zboczu doliny Pląsawy znakomicie odsłonięte wały blokowe pozostawione przez lodowiec, który wypełniał dolinę Łomnicy. Przekraczamy potok Wapniak i wychodzimy na Polanę, na której węzeł szlaków. Z Polany dalej drogą łagodnie w górę, przez urozmaicony krajobraz głazowisk pozostawionych przez lodowiec doliny Łomnicy, do Koziego Mostku (1085 m) - mostu na Łomnicy. Opuszczamy drogę jezdną i kamienistą leśną ścieżką wzdłuż potoku wychodzimy obok widocznego po lewej za Łomnicą "Domku Myśliwskiego" na dno Kotła Małego Stawu. Tu rozpoczyna się najpiękniejszy odcinek trasy, uważany za jeden z najciekawszych w całych Karkonoszach. Idziemy wyłożoną blokami skalnymi ścieżką podnóżem skalistych ścian kotła, przekraczamy wypływającą z Małego Stawu Łomnicę i obok zamykającego misę jeziorną wału morenowego podchodzimy do schroniska Samotnia i dalej 5 min. do docelowego Schroniska Strzecha Akademicka.